Bangkok zaterdag 26 januari - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Therese Verschuuren-van Oudenaren - WaarBenJij.nu Bangkok zaterdag 26 januari - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Therese Verschuuren-van Oudenaren - WaarBenJij.nu

Bangkok zaterdag 26 januari

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

26 Januari 2013 | Nederland, Almere Stad

Vanmorgen om half zeven werden we wakker gebeld. Douchen en een heerlijk ontbijt.
Om 8 uur werden we met de bus opgehaald en gingen richting bloemen-en fruitveiling. Daar aangekomen was er een wirwar van straatjes vol met bloemen en exotisch fruit in Chinatown. Dit is voor ons een fantastisch schouwspel om op de foto vast te leggen. Helaas gaat het uploaden van de foto's zo vreselijk traag dus vooralsnog zullen het niet zoveel foto's zijn.
Na 1 1/2 uur onze ogen uitgekeken te hebben gingen we met de bus richting het Grand Palace. Het grote paleis is sinds de bouw door elke thaise koning uitgebreid en gebouwd. Het resultaat is een melange van bouwstijlen. De koning woont daar niet. Dit paleis doet alleen nog maar dienst bij seremonies en staatsbezoeken. Overigens, als iemand iets naars over de koning zegt krijgt hij 30 jaar gevangenisstraf.
Daar werd een groepsfoto gemaakt.
Het was er zó ontzettend druk dat je geen foto's kon maken zonder mensen erop. Iedereen die Thailand bezoekt komt hier en ook de Thaise bevolking zelf komt hier regelmatig omdat hier het meest aanbeden boedhabeeldje is, de esmaragden boedha en staat in het heilig bouwwerk van de Wat para kaew. Deze staat hoog op een rijkbewerkte gouden elf meter hoog altaar in een glazen vitrine en beschermd door een 9 lagen tellende paraplu. Dit is het beroemdste beeld van het land.
Een slechts 65 centimeter hoge boedha. Vreemd genoeg is deze niet van smaragd gemaakt maar gesneden uit een brok groene jade. Elk jaargetijde heeft het beeldje een ander gewaad aan.
Schoenen uit anders mocht je niet naar binnen.
Buiten kon je je zegenen met de lotusbloem. Lotusbloem is bescherming.

Om half 12 gingen we met de bus naar een boot waar we uitgebreide lunchbuffet kregen. Het eten was lekker maar de airco stond te hard. Dan had ik net zo goed in Nederland kunnen zitten, brrr.

Na de lunch werden we door een boot opgehaald en voeren we door de kanalen van het oude Bangkok. We zagen enkele keren een soort grote hagedis.De meeste huizen die in het water stonden waren krotten. Daar wonen de armste mensen. Soms waren het zelfs winkeltjes. Aan het eind gingen we de rivier op waar aan de oever het tempelcomplex lag Wat Arun. De tempel van de dageraad. In het midden van de tempelcomplex ligt de centrale prang {hoge berg} die 104 meter hoog is; dit is het hoogste religieus gebouw van de stad. De buitenkant is versierd met porseleinscherven van chinese koopvaardijschepen. Elke 5 jaar wordt het gerenoveerd en is zelfs een hele tijd afgesloten geweest omdat er iemand van bovenaf gesprongen was.
Beneden waren kleine winkeltjes.
Daarna gingen we naar het hotel waar we ons lekker opgefrist hebben en ff een tukkie doen. Best vermoeiend; ik heb 2 weken niets gedaan thuis.
Om half 7 kwam de bus ons weer halen en gingen we eten bij het hoogste gebouw in Thailand, Baiyoke Sky Tower 300 meter hoog en 84 etages. Op de 78e etage hebben we gegeten met een prachtig uitzicht. Er was van alle keukens wel iets.
Op de 84 etage kon je rondom lopen en Bangkok by night bewonderen. Op de foto's is het niet terug te zien, maar het was prachtig.
Om 10 uur waren we weer in het hotel.
Tot morgen...................

• 26 Januari 2013 - 17:16

Peggy:

Klinkt heerlijk daar!

• 26 Januari 2013 - 19:05

Ans En JP:

Jeetje wat een mooie foto,s weer!!Wat een tempels zeg,in allerlei soorten en maten.
    En dan het fruit zag er lekker uit !!Gaan jullie ook nog in zo.n riksja!!
    Zal ook een ervaring zijn ha ha .
    Nou luitjes ga zo door met foto,s en verhalen.
    Wij genieten ervan.

Liefs en groetjes van Ans en JP

• 26 Januari 2013 - 19:14

Else Marie En Jo:

Veel herkenning bij de foto's! Vooral het Grand Palace!

• 26 Januari 2013 - 19:48

Andres:

Nice weer zo'n vakantie. Het kan niet anders dan dat jullie je zen vinden in dat mooie land. Nog heel veel plezier en ik zie jullie verhalen verder op het internet.

• 26 Januari 2013 - 20:26

Jelle, Laura En Sofie:

Dat ziet er mooi uit, erg herkenbaar! Geniet nog al het moois!
    X ons

• 26 Januari 2013 - 20:34

Hans En Ymke:

Hoi lieden van het vakantie gilde
    Genieten hoor ook voor ons om jullie verhalen te volgen.
    Tot de volgende

• 27 Januari 2013 - 02:24

Lineke Van Esch Zondag:

lijkt me fantastisch daar ook al is de airco te koud kan nooit zo koud zijn als hier. Waar het morgen uiteindelijk gaat dooien . Lieve alletwee geniet van elke minuut.
    XXX Lineke en cor

• 27 Januari 2013 - 02:27

Lineke Van Esch Zondag:

trouwens waar is therese? gerard maak jij eens een foto!