Fietstocht zondag 27-01-2013 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Therese Verschuuren-van Oudenaren - WaarBenJij.nu Fietstocht zondag 27-01-2013 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Therese Verschuuren-van Oudenaren - WaarBenJij.nu

Fietstocht zondag 27-01-2013

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

27 Januari 2013 | Nederland, Almere Stad

Na het uitgebreide ontbijt werden we door onze bus weer naar de Sky Tower gebracht. Daar kun je fietsen huren van Ko van Kessel (helaas overleden in 2012). Hij was een pionier hierin en het is ons uitstekend bevallen. De fietsen waren goed en we hebben een heel leuke dag gehad.
Helaas regende het maar we kregen allemaal een regencape. Het was in ieder geval niet koud met 30 graden.
We begonnen te fietsen in Chinatown. Heel erg druk. Wij hadden 3 en later 4 begeleiders. Follow de leader, iedereen achter elkaar fietsen en als je een foto wilde maken stopte je aan de kant zodat de rest doorkon en de laatste begeleider bracht je dan weer bij de groep.
We zijn met een veerboot de rivier overgestoken. Daar kwamen we in een groenere wijk, iets minder druk. Wij zijn een chinese tempel ingegaan en hebben olie bij vlammetjes gegooid en je vroeg om gezondheid. Dát kon ik wel gebruiken maar eerlijk gezegd gaat het iedere dag beter. Af en toe ben ik wel helemaal afgebrand, maar een tukkie ertegenaan en ik kan weer ff verder. De warmte doet me echt heel goed!!!!
Wij zijn naar een park gefietst waar we drinken en een zakje chips kregen. Gerard en een paar anderen zagen een eekhoorn met een witte staart. Daar waren ze hele pauze mee bezig :)
We fietsten verder naar een tempel waar een hele grote Boedha was. Daar hebben wij een wens bij een trommel kunnen doen (later kwamen we erachter dat wij precies hetzelfde hadden gewenst). Ik heb daar ook fakkels en wierook gekocht die wij samen hebben aangestoken.
Heel veel mensen gingen op hun knieën om te bidden.
Buiten zaten allemaal bedelaars. Dit hebben wij voor het eerst gezien hier in Thailand.
Ook vandaag was er veel bedrijvigheid omdat ze hier 7 dagen per week werken. Om terug te komen naar Chinatown fietsten we over de eerste brug die over de rivier gebouwd is. Daar kwamen we weer in de hectiek van het verkeer. Wij fietsten zelfs over de markt (die is overdekt). Dat stukje heeft Gerard gemist omdat hij door het vele fotograveren de groep uit het oog verloren was. Op een gegeven moment zag hij ons weer. Zelf stond ik een keer vast tegen een tuktuk (met mijn trapper).
Daarna weer lekker gegeten vlak bij de rivier. De bus haalde ons om 13.00 uur op.
Vanavond gaan we een poging wagen op eigen houtje in Chinatown te komen en aan de straat te eten zoals Jelle en Laura gedaan hebben. Hopelijk worden we niet ziek.

Nog wat wetenswaardigheden over Bangkok.
De stad is 1,5 miljoen vierkante meter groot, 70 km in doorsnee en telt 15 miljoen inwoners. Er rijden 15000 taxi's (michel, zo'n roze is echt iets voor jou) in allerlei opvallende kleuren en heel erg veel tuktuk's.
Er rijden geen vrachtwagens in de stad, alleen tussen 21.00 en 6.00 's nachts.
In Bangkok wonen kost 10 jaar van je leven.

Wij zijn met transfer en metro naar centraal station gegaan. Daar een tuktuk gepakt naar chinatown. Die man reed keihard alle taxi's voorbij en scheurde door de bochten. Hij had wel een plezier.
Na heerlijk gegeten te hebben de taxi terug naar het hotel. Deze man reed echt roekeloos en we hadden veel bijna-aanrijdingen.
Dat was echt niet leuk.

Tot morgen........

  • 27 Januari 2013 - 11:59

    Peggy:

    Lekker hoor!
    Jullie missen niks hier.
    Gisteren weer sneeuw, nu regen....
    Geniet lekker van het zonnetje!

  • 27 Januari 2013 - 12:16

    Ans En :

    Wat geldig allemaal weer die foto,s!!!
    En een drukte zeg ha ha .Je raakt mekaar zo kwijt!
    Is wel een heerlijk gezicht zo jullie zonder jas,verlang ik ook wel naar!!
    Geniet luitjes dan doen wij het ook samen met jullie1

    Liefs Ans en JP

  • 27 Januari 2013 - 14:06

    Henny:

    Toevallig stond er op de reispagina van de Volkskrant ook een artikel over fietsen in Thailand.
    Bij Bangkok kom je dan in groene rustige wijken, stond er.
    Leuk, dat jullie dit allemaal doen.

  • 27 Januari 2013 - 18:03

    Dawley:

    Ik kan wel zien en lezen dat jullie het erg fijn hebben
    Dat is maar beter ook want van het weer hier wordt je ook niet blij !
    Door het schrijven lijkt het net of we er toch bij zijn haha
    Tot het volgende verhaal.

  • 27 Januari 2013 - 23:34

    Therese Verschuuren-van Oudenaren:

    sorry voor de vreemde ondertiteling onder de foto's, maar ik had nog allemaal troep op mijn fotokaart staan en om onderscheid te kunnen maken heb ik alles in troep en thailand gegooid.
    Zodra ik de tijd heb zal ik het aanpassen.

  • 28 Januari 2013 - 11:25

    Inge :

    Wat leuk om jullie te zien genieten, heel veel plezier en leuk dat wij mee mogen kijken. XX

  • 28 Januari 2013 - 13:03

    Lineke Van Esch Zondag:

    het lijkt me heel leuk om ook eens zo´n vakantie mee te maken. Prachtig die tempeltjes enzo. Maar zo hoog eten .ik kreeg geen hap meer door mijn keel denk ik. Wat fijn dat je wat beter voelt Therese. Groetjes ook aan gerard natuurlijk

  • 28 Januari 2013 - 15:03

    Ymke:

    Hoihoi, Dankzij jullie warme reisverslagen is de sneeuw in dit land zo goed als verdwenen!:- ) Dank jullie wel!
    wat leuk weer alles te lezen en mee te maken, enige jaloezie is hier op zijn plaats.
    fijn te lezen dat je je weer beter voelt en ook af en toe een tukkie doet Therese, zo verstandig! dan geniet je des te meer!Geniet verder met volle teugen en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag met foto's!
    Tot nu toe gaat het wel wel goed zo!
    Liefs,
    Hans en Ymke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almere Stad

Therese

Getrouwd met Gerard, reislustig en genieten

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 11227

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 14 Februari 2013

Thailand

Landen bezocht: