Woensdag 30-01-2013 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Therese Verschuuren-van Oudenaren - WaarBenJij.nu Woensdag 30-01-2013 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Therese Verschuuren-van Oudenaren - WaarBenJij.nu

Woensdag 30-01-2013

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

31 Januari 2013 | Nederland, Almere Stad

We vertrokken om 8 uur richting Sukhothai.
Dit was 700 jaar geleden de eerste hoofdstad van Thailand (vroeger Siam).Dit was een rit van 4 uur door een schitterend bergachtig gebied waarbij helaas het regenwoud voor een groot deel verdwenen is.
Hiervoor in de plaats zijn plantages gekomen van rubber en teak.
Onderweg hebben we koffie gedronken.
Aangekomen in Sukhothai hebben we fietsen gehuurd en zijn door het historisch park gereden waaronder meer de tempel staat" De dageraad van het geluk". De boedha' s zijn hier anders dan in Bangkok en omgeving.
Het hoofd is meer eivormig en heeft een glimlach ten teken dat het in die tijd heel goed was daar.
Boedha betekent: Hij die weet.
Dit kan zowel een vrouw als een man zijn en het kan iedereen zijn.
Nadat we het tempelcomplex bekeken hadden hebben we heerlijke koffie gedronken en zijn op weg gegaan naar Langpang.
Om een 12 uur hadden we een heerlijke lunch aan de Yom rivier.
Daar hadden ze twee gibbons in een grote kooi die kickten op het trekken van haren van de dames je moest echt op je hoeden zijn.
Er stond een dame met een tafel vol prachtige handgemaakte zeepjes.
Gerard voorspelde dat dit big bussiness zou zijn en inderdaad, toen we de bus weer in stapte waren er nog maar 3 over.
De vrouw zwaaide ons glimlachtend en blij uit en ging meteen op weg naar huis "nieuwe zeepjes maken. haar dag was goed"
Tussendoor nog een tussenstop gemaakt waar Gerard een schrepel gekocht heeft" een tuingereedschap dat geen een tuincentrum in Almere voor hem wilde bestellen".
Het landschap veranderde en deze omgeving heeft veel ananas, aardnoten en zoete mais.
We zijn inmiddels in het noord oosten van Thailand en Lampang is nog de enige stad waar nog een paardkoets rijdt.
In Lampang hebben we de tempel Wat Prat Phrahat Lampang huang bezocht. En is een tempel met veel hout in in een stupa ( klokvormig gebouw) worden de relikwieen van de boedha bewaard.
Ook was er een copie van de emerald boedha die we eerder zagen in het grote paleis in Bangkok.
We waren ongeveer om half 6 in het hotel en we hebben deze keer op eigen gelegenheid in de stad wat gegeten
Morgen wordt weer een drukke dag.

  • 31 Januari 2013 - 21:27

    Frans:

    WATTE???!!

  • 31 Januari 2013 - 22:09

    Monique:

    Hoi Geertje & Therese,

    Ik wil jullie even bedanken voor de leuke kaart die vandaag bij de post zat. Lief dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht.
    Therese, wat ben jij toch een vies mens!!! Het ziet er al niet uit op zo'n bord en het dan ook nog naar binnen werken.........gatver!! Maar je hoort wel vaker dat het best te doen is maar ik zou me er geloof ik niet aan wagen, tenzij er een groot geldbedrag klaar ligt!!
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en weer onvergetelijke indrukken opdoen. Leuk hoor.
    Veel plezier en de groetjes,
    Monique

  • 31 Januari 2013 - 22:28

    Frans:

    Oké, heb je verhaal van gisteren gelezen, that’s it.
    Heb in Almere buiten, Almere binnen, Almere haven, Almere centrum, Almere nieuw en Almere toekomst geïnformeerd naar een goede opvang voor mijn insecten etende zuster, waarbij het korte termijngeheugen niet meer helemaal optimaal is.
    Ik ben er nog mee bezig Tasha, maar ze vinden allemaal dat God, Allah, Boeddha en Mohammed gezamenlijk de koeien hebben geschapen om, als ze geen (karne-)melk, boter en kaas meer kunnen leveren aan Campina, moeten dienen als voedsel voor de mens en leer voor de schoenen, evenals de varkens kippen etc.
    Maar insecten? Nee, die moeten vruchten en bloemen bevruchten, zodat wij ook aan de schijf van vijf kunnen komen.
    Aan de andere kant, Gerard deed niet mee, maar heeft waarschijnlijk ook al een kat gegeten die levend in kokend water werd gegooid of een slang die levend gevild werd.
    Je weet het maar niet en ik wil het niet weten.
    Maar zusje, het verbaast me niet, tenslotte heb je ook met een kaaiman in je handen gestaan in Suriname.
    Let je wel op jezelf. Voor 0,03 euri kan je een blocnote en een (Big)pen kopen en de dingen opschrijven, zodat je (nadat jij je nachtrust gehad hebt) je verhaal met ons kunt delen.
    Want je verhalen zijn welkom, maar niet ten kosten van jouw gezondheid.
    Gerard doet het beter, die ligt te slapen, maar gaat 6 keer op een nacht plassen om de knopen uit zijn rug te laten masseren…….. Nee hij heeft geen last van zijn blaas, maar van de “knopen” in zijn rug. Geniet en deel het met ons, maar die foto’s van die kikkers…… laat maar.





  • 01 Februari 2013 - 09:34

    Luc:

    Hey swa en zusje, geweldig hoor dat jullie zo ondernemend zijn. Zo'n gefrituurde sprinkhaan wil ik wel proberen maar me laten masseren tijdens het plassen wordt lastig wan ik denk dat ik niet zou kunnen plassen als er iemand aan me zit.
    Frans: leuke reacties, daar krijgen we natuurlijk meer van nu je ambtenaar bent geworden;-)
    Veel plezier en Thailand, ik volg jullie.
    Liefs, xxx

  • 01 Februari 2013 - 13:06

    Ans En JP:

    Wat een boel tempels en boeddha,s zijn er daar zeg!!
    Maar wel mooi om te zien.
    Wat is een godsnaam een schrepel??Heb er nog nooit van gehoord ha ha
    Dat je die nu helemaal daar moet vinden!!.
    Was weer een mooi verhaal Therese,en prachtige foto,s!!
    Jullie genieten wel merk ik!

    Liefs en groetjes van Ans en JP

  • 01 Februari 2013 - 15:54

    Monique:

    Jeetje Ans, weet je niet eens wat een schrepel is: een schrepel is een klein handwerktuig dat gebruikt wordt voor het wieden van onkruid in de tuin. Een schrepel is een kleine versie van de schoffel.
    Hahaha, nou ik ook niet hoor. Heb even op Google gekeken. Snap dat ze dat in een tuincentrum niet willen bestellen als het helemaal uit Thailand moet komen. Geertje heeft altijd iets bijzonders!!! Het is te hopen dat hij hier door de douane komt.

    Ik heb ook zo'n zeepje van mijn collega gekregen. Mooi gemaakt, zonde om te gebruiken.
    Hebben jullie elke dag zo'n vermoeiende dag?? Pff bij het lezen wordt ik al niet goed. Of zou dat aan mijn gestel liggen???? Er zullen toch ook wel rustdagen bij zijn? Geertje doet het beter Therese!!!

    Ik lees verder wel weer jullie verhalen.
    Groetjes Monique


  • 01 Februari 2013 - 19:53

    Lineke Van Esch Zondag:

    alweer zo'n prachtige dag voor jullie. En ook ik vind dat je goed op jezelf moet passen,Therese. En lekker veel rusten. Je ziet al genoeg mooie dingen . Ik ga elke keer de foto's weer opnieuw bekijken. Boedha heeft wel iets vind ik. Hij / zij heeft iets vriendelijks en sereens!

    groetjes XXXXlineke

  • 02 Februari 2013 - 01:37

    Therese:

    Wij zijn ook erg moe maar je bent maar eenmaal in Thailand. Vanaf dinsdag hebben we het rustiger. Strand en warm, eten, luieren en lezen.
    Internet is hier echt hopeloos. Ze hebben hier 2G. Alleen in de buurt van Bangkok hebben ze 3G.
    In dit hotel is de provider down. Je kunt alleen in de hal wat doen maar er zijn maar 2 computers.
    Vandaar dat de helft van de foto's die wij geselcteerd hadden er niet op staan, maar ja, wij hebben nog geen tempel of Boedha gezien. Toch een beetje jammer........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almere Stad

Therese

Getrouwd met Gerard, reislustig en genieten

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 11228

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 14 Februari 2013

Thailand

Landen bezocht: